POIS.09.02.00-00-0086/17 – Doposażenie jednostek klinicznych, zajmujących się leczeniem i diagnostyką chorób układu oddechowego, kostno-stawowo-mięśniowego oraz w zakresie ginekologii, położnictwa i neonatologii w SPSK Nr 1 w Lublinie

Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 w Lublinie otrzymał dofinansowanie na realizację projektu pn. „Doposażenie jednostek klinicznych, zajmujących się leczeniem i diagnostyką chorób układu oddechowego, kostno-stawowo-mięśniowego oraz w zakresie ginekologii, położnictwa i neonatologii w SPSK Nr 1 w Lublinie”. Umowa o dofinansowanie projektu z Instytucją Pośredniczącą – Ministerstwem Zdrowia została zawarta dnia 2 lutego 2018 r.

Wartość projektu: 25 368 706,63 PLN

Wkład Funduszy Europejskich ze środków EFRR: 21 563 400,63 PLN

Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 w Lublinie Staszica 16, 20 – 081 Lublin realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pt. „Doposażenie jednostek klinicznych, zajmujących się leczeniem i diagnostyką chorób układu oddechowego, kostno-stawowo-mięśniowego oraz w zakresie ginekologii, położnictwa i neonatologii w SPSK Nr 1 w Lublinie

w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko  na lata 2014 – 2020 Oś priorytetowa IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia Działanie 9.2 Infrastruktura ponadregionalnych podmiotów leczniczych

Projekt swoim zakresem obejmuje zakup sprzętu medycznego i wyposażenia.

Głównym efektem realizacji projektu będzie doposażenie jednostek takich jak:

Klinika Chirurgii Urazowej i Medycyny Ratunkowej,

Klinika Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii,

Klinika Chorób Wewnętrznych,

Klinika Anestezjologii i Intensywnej Terapii,

Zakład Radiologii Lekarskiej

poprzez  wymianę przestarzałych urządzeń na nowe, szybsze i bardziej precyzyjne wyroby medyczne.

Klauzula RODO – dostępna tutaj

 

Informacje o funkcjonowaniu mechanizmu umożliwiającego sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych

Niniejszym informujemy o funkcjonowaniu mechanizmu umożliwiającego sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych tj. opracowanego i udostępnionego przez Instytucję Zarządzającą narzędzia informatycznego umożliwiającego przekazanie informacji o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego w szczególności poprzez:

1. specjalny adres e-mail: naduzycia.POIS@mfipr.gov.pl

lub

2. elektroniczny system zgłoszeń za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej – formularza dostępnego po adresem:

 https://nieprawidlowosci.mfipr.gov.pl/

W ramach realizowanego w SPSK Nr 1 projektu, od początku realizacji projektu tj. od 1 stycznia 2018 r. podjęto działania zmierzające do wypełnienia warunków umowy podpisanej w dniu 02.02.2018 r. z Ministerstwem Zdrowia.

W miesiącu lutym 2018 r. Beneficjent ogłosił pierwsze postępowanie dotyczące zakupu Dermatomu dla Bloku Operacyjnego Kliniki Chirurgii Urazowej i Medycyny Ratunkowej przewidziane do realizacji na 2018 r. Sprzęt dostarczono zgodnie z podpisana umową.
W pierwszym kwartale 2018 r. Beneficjent prowadził prace przygotowawcze polegające na stworzeniu SIWZ do ogłoszenia kolejnej, dużej części zakupów sprzętu medycznego, dla której uruchomienie postępowania przetargowego zaplanowane było na kolejny kwartał 2018 r.

W drugim kwartale 2018 r. podjęto kolejne działania związane z zakupem aparatury medycznej. W dniu 9 maja 2018 r. podpisana została umowa z Dostawcą pierwszego sprzętu przewidzianego do zakupu, sprzęt dostarczony został zgodnie z umową. W dniu 24 maja 2018 r. ogłoszono postępowanie przetargowe na kolejną partię aparatury medycznej (3 kolejne pozycje zakupowe). W trzecim kwartale 2018 r. Beneficjent prowadził prace przygotowawcze polegające na stworzeniu SIWZ do ogłoszenia kolejnej, dużej części zakupów sprzętu medycznego, dla której uruchomienie postępowania przetargowego miało miejsce 9 października 2018 r. Aktualnie trwa dostawa urządzeń przewidzianych do zakupu w ramach tego postępowania (8 pozycji zakupowych). Wraz z końcem roku 2018 miało miejsce ogłoszenie kolejnej dużej partii zakupów w ramach projektu. Dnia 12 grudnia 2019 r. opublikowano ogłoszenie postępowania dla zakupów na kwotę blisko 5 mln zł. W miesiącu maju 2019 r. będzie miało miejsce podpisanie umów w ramach rozstrzygniętego niedawno postępowania. Kolejne duże ogłoszenie przetargowe miało miejsce 21 marca 2019 r. dotyczące zakupu wyposażenia dla Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii na kwotę ponad 5 mln zł. Planowany termin otwarcia ofert wyznaczony został na 6 maja 2019 r. Przewidywany termin dostawy w ramach tego postępowania to III kwartał 2019 r.

Zakupiono do tej pory w ramach projektu:
1.) 1 szt. Dermatom – dla Bloku Operacyjnego Kliniki Chirurgii Urazowej i Medycyny Ratunkowej na kwotę 77.695,20 zł
2.) 2 szt. Oświetlenia lamp czołowych- na potrzeby Bloku Operacyjnego na kwotę 23.587,20 zł
3.) 1 Zestaw specjalistycznych narzędzi do mikrochirurgii twarzoczaszki, traumatologii, osteosyntezy, ortognatyki- na potrzeby Bloku Operacyjnego na kwotę 927.720,00 zł
4.) 1 szt. USG – Kardiologia płodowa- dla Kliniki Położnictwa i Patologii Ciąży na kwotę 869.325,48 zł
5.) 1 szt. USG- dla Kliniki Chorób Wewnętrznych na kwotę 315.054,48 zł
6.) 1 szt. USG- ECHO- dla Kliniki Chorób Wewnętrznych na kwotę 356.863,32 zł
7.) 1 zest. System monitoringu KTG – dla Kliniki Położnictwa i Patologii Ciąży na kwotę 966.600,00 zł
8.) 3 szt. Aparat do nieinwazyjnej mechanicznej wentylacji (NIV) – dla Kliniki Chorób Wewnętrznych na kwotę 128.628,00 zł
9.) 1 zest. Napędy akumulatorowe do nasadek wiertarskich i frezarskich z kompletem nasadek-
dla Bloku Operacyjnego Kliniki Chirurgii Urazowej i Medycyny Ratunkowej na kwotę
100.070,86 zł
10.) 20 szt. Łóżek ortopedycznych – dla Kliniki Chirurgii Urazowej i Medycyny Ratunkowej na
kwotę 210.934,80 zł
11.) 1 Zestaw do terapii podciśnieniowej – dla Kliniki Chirurgii Urazowej i Medycyny
Ratunkowej na kwotę 43.200,00 zł

15 % poniesionych wydatków stanowi wkład własny Szpitala

W miesiącu maju 2019 r. planowane jest ogłoszenie kolejnej transzy postępowań dla takich jednostek jak:
Klinika Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii
Klinika Położnictwa i Patologii Ciąży
Klinika Chorób Wewnętrznych
Klinika Chirurgii Urazowej i Medycyny Ratunkowej
Zakład Radiologii Lekarskiej
Blok Operacyjny

Zgodnie z załącznikiem XII punkt 2.2 rozporządzenia nr 1303/2013, art.3-5 i załącznikiem II rozporządzenia KE nr 821/2014 oraz zgodnie z instrukcjami i wskazówkami zawartymi w umowie o dofinansowanie w dniu 15 lutego 2018 r. Beneficjent zamontował na terenie Szpitala tablicę informującą o realizacji w/w projektu. (Zdjęcia)

SPSK Nr 1 zrealizował zadanie dotyczące wyemitowania spotów radiowych informujących o rozpoczęciu realizacji projektu mieszkańców województwa lubelskiego. W miesiącu marcu 2019 r. miała miejsce kolejna emisja spotów radiowych zaplanowana na przełom 2018/2019 r.

W II kwartale 2019 roku podjęto kolejne działania związane z rzeczową realizacją projektu. W dniu 20 czerwca 2019 r. Beneficjent ogłosił kolejną dużą partię postępowań przetargowych na wyposażenie Oddziału Noworodków Kliniki Położnictwa i Patologii Ciąży na kwotę blisko 3 mln zł. Ponadto dokonano rozstrzygnięcia ogłoszonego w marcu 2019 r. postępowania na wyposażenie Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii. W miesiącu lipcu rozpocznie się proces podpisywania umów z dostawcami, a następnie dostawy aparatury medycznej. W tym okresie rozstrzygnął się również wynik postępowania na powtórzone po raz kolejny pozycje zakupowe (ogłoszone 30 kwietnia). Ponadto, prowadzone są również prace nad dokumentacją przetargową do kolejnego postępowania na wyposażenie Kliniki Położnictwa i Patologii Ciąży, Kliniki Chirurgii Urazowej i Medycyny Ratunkowej oraz Kliniki Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii.

Zakupiono do tej pory:

– zestaw pomp infuzyjnych na kwotę 46 980,00 zł dla potrzeb Kl. Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii

– aparaty EKG za kwotę 11 016,00 zł dla potrzeb Kl. Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii

– łóżka pacjenta wraz z szafkami – 20 szt. za kwotę 205 200,00 zł dla potrzeb Kl. Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii

– usg przenośne za kwotę 99 900,00 zł dla potrzeb Kl. Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii

– USG – 2 szt. za kwoty odpowiednio 329 900,00 zł oraz 349 900,00 zł dla potrzeb Kl. Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii

– aparaty do elektrochirurgii z opcją koagulacji mono i bipolarnej – 2 szt. dla potrzeb Kl. Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii za kwotę 77 546,70 zł

– fotele ginekologiczne – 6 szt. dla potrzeb Kl. Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii oraz Kliniki Położnictwa i Patologii Ciąży za kwotę 224 318,16 zł.

III kwartał 2019 obfitował w dostawy sprzętu. Dnia 7 października 2019 r. Beneficjent ogłosił postępowanie przetargowe na zakup dużej partii sprzętu na kwotę pond 2,5 mln zł m.in. dla Kl. Chir. Urazowej i Medycyny Ratunkowej, Bloku Operacyjnego, Kl. Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii. W okresie listopadzie 2019 podpisano również umowę na dostawę dużej transzy sprzętu – dla Kl. Anestezjologii i Intensywnej Terapii – na dostawy Stanowisk do intensywnej terapii funkcjonujących w przy Bloku Operacyjnym oraz zestawu pomp infuzyjnych, objętościowych itp. Na przełomie listopada i grudnia 2019r. przeprowadzono dialog techniczny w zakresie zakupu stołów operacyjnych oraz lamp operacyjnych.

Zakupiono poniższy sprzęt:

– system ogrzewania śródoperacyjnego pacjenta-5 szt. za kwotę 19 440,00 zł

– USG za kwotę 146 900,00 zł

– koagulację argonową za kwotę 59 945,40 zł

– monitory funkcji życiowych dla noworodków – 18 szt., zintegrowany system monitorowania parametrów życiowych (telemetria) – 1 szt. dla potrzeb Oddziału Noworodków za kwotę 519 600,00 zł

– stanowisko do resuscytacji noworodków-10szt., wózek funkcyjny(stolik zabiegowy)10 szt., łóżeczko noworodkowe-30 szt., waga elektroniczna noworodkowa-10 szt., stanowisko do przewijania noworodka-5 szt dla potrzeb O. Noworodków za kwotę 459 972,00 zł

– odciągacz pokarmu z zasilaniem akumulatorowym – 9 kpl za kwotę 69 300,00 zł

– respirator – 8 kpl., kardiomonitor – 8 szt., łóżko w standardzie OIT – 8 szt., monitor transportowy- 1szt., respirator transportowy-1 szt. dla potrzeb Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii za kwotę 1 079 737,56 zł

– wózki transportowe oraz zabiegowe – 1 kpl., podgrzewacz płynów infuzyjnych – 4 szt., wózek resuscytacyjny – 1 szt., podgrzewacz do ciała pacjenta – 2 szt. dla potrzeb Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii za kwotę 69 644,88 zł

– kolumna wideoskopowa-laparoskopowa z wyposażeniem – 2 szt., aparat do elekrochirurgii-2 szt., zestaw narzędzi do operacji laparoskopowych histeroskopowych oraz otwartych -1szt.,wieża histeroskopowa-1 szt. ,generator -nóż harmoniczny-1 szt. dla potrzeb Bloku Operacyjnego Kliniki Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii za kwotę 2 696 194,87 zł

– inkubator zamknięty stacjonarny przeznaczony do intensywnej opieki nad noworodkiem – 2 szt. za kwotę 163 944,00 zł

– defibrylatory – 4 szt. za kwotę 97 074,72 zł.

Zakupiono ponadto naklejki służące oznaczeniu sprzętu medycznego zgodnie z wymogami projektu.

Każdy sprzęt wprowadzany na stan Beneficjenta jest oznaczany naklejką z emblematami projektu.

W ostatnim kwartale 2019 roku oraz I kwartale 2020 roku Beneficjent podejmował dalsze działania związane z realizacją projektu. Dnia 28 stycznia 2020 r. Beneficjent ogłosił postępowanie przetargowe na zakup dużej partii sprzętu dla potrzeb Kliniki Położnictwa i Patologii Ciąży na kwotę prawie 2,5 mln zł. W okresie sprawozdawczym – styczniu 2020 – dostarczono kolejną dużą transzę sprzętu – dla Kl. Anestezjologii i Intensywnej Terapii/Bloku operacyjnego – stanowiska do intensywnej terapii oraz zestaw pomp infuzyjnych, objętościowych itp.

W tym okresie zakupiono:

– inkubator zamknięty stacjonarny przeznaczony do intensywnej opieki nad noworodkiem – 2 szt., respirator z automatyczną regulacją tlenu – 5 szt. dla potrzeb O. Noworodków za kwotę 939 924,00 zł

– zestaw pomp infuzyjnych objętościowych, PCA, stacji dokujących do pomp – 1 komplet dla potrzeb pacjentów Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii za kwotę 369 360,00 zł

– stanowisko do intensywnej terapii – 8 kompletów dla potrzeb Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii/Bloku Operacyjnego za kwotę 2 289 600,00 zł

– lampa do fototerapii, materacyk do fototerapii – 8 szt. dla potrzeb O. Noworodków za kwotę 73 414,08 zł

II kwartał 2020 roku to czas trudny zarówno dla pacjentów, jak i obsługi szpitali. Beneficjent zmaga się z pandemią, jednakże realizacja projektu nie zwalnia tempa. Dnia 19 marca 2020 r. Beneficjent ogłosił postępowanie przetargowe na zakup dużej partii sprzętu dla potrzeb m.in. Kliniki Chorób Wewnętrznych, Bloku Operacyjnego oraz Kliniki Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii. Dokonano płatności za szereg dostaw do podpisanych w ostatnim czasie umów. W tym okresie dostarczono kolejną dużą transzę sprzętu:

– aparat do stosowania Infant Flow – 5 szt. dla potrzeb O. Noworodków za kwotę 344 952,00 zł

– lampa bezcieniowa – 10szt. dla potrzeb O. Noworodków za kwotę 55 728,00 zł

– pompy infuzyjne-20 szt., pompy objętościowe – 20 szt za kwotę 165 736,80 zł

– aparat EKG -8 szt. za kwotę 43 200,00

– diatermia elektrochirurgiczna wraz z oprzyrządowaniem-1szt,laser CO2 25W ze skanerem-1szt.,czujnik nerwu/stymulator-1 szt. za kwotę 205 200,00 zł

– urządzenie BiPAP do leczenia bezdechu w czasie snu DM16T-2szt. dla potrzeb Kliniki Chorób Wewnętrznych za kwotę 16 200,00 zł

– aparat do gazometrii ABL 90 FLEX PLUS – 1szt dla potrzeb O. Noworodków za kwotę 48 600,00 zł

– wózek funkcyjny- 16 szt.za kwotę 44 604,00 zł

– łóżko pacjenta z szafką przyłóżkową-25szt.- za kwotę 267 300,00 zł

– ultrasonograf – 2szt. dla potrzeb Kliniki Położnictwa i Patologii Ciąży za kwotę 994 464,00 zł

– zestaw narzędzi chirurgicznych do zabiegów ortopedycznych – 1szt. za kwotę 43 211,88 zł

– zestaw narzędzi chirurgicznych do zabiegów ogólnochirurgicznych – 2 szt. za kwotę 76 095,72 zł.

W III kwartale 2020 roku podjęto kolejne działania związane z rzeczową realizacją projektu. Dnia 7 maja 2020 r. Beneficjent dokonał otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym na zakup dużej partii sprzętu dla potrzeb m.in. Kliniki Chorób Wewnętrznych, Bloku Operacyjnego oraz Kliniki Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii. Ogłoszono również przetargi na zakup stołów i lamp operacyjnych, rtg do wersji 3d oraz do zdjęć przyłóżkowych oraz powtórzono nierozstrzygnięte zadania z ww. dużego przetargu. Dokonano płatności za szereg dostaw do podpisanych w ostatnim czasie umów. W okresie sprawozdawczym dostarczono:

– spirometr – 1szt. dla potrzeb Kliniki Chorób Wewnętrznych za kwotę 24 300,00 zł

– pletyzmograf kabinowy całego ciała z opcją pojemności dyfuzyjnej-1szt. dla potrzeb Kliniki Chorób Wewnętrznych za kwotę 246 240,00 zł

– przenośny aparat ultrasonograficzny -1 szt. za kwotę 130 000,00 zł

– kolumna laparoskopowa FULL HD do zabiegów-1 szt.,resektoskop-1szt., zestaw narzędzi do minilaparoskopii,laparoskopii oraz fetoskopii-1 szt., histeroskop wraz z narzędziami -1szt. dla potrzeb Bloku Operacyjnego Kliniki Położnictwa i Patologii Ciąży za kwotę 1 129 600,19 zł

– napęd mikrosilnik z osprzętem – 2 szt. za kwotę  322 488,00 zł

– łóżko porodowe – 5 szt. za kwotę 170 100,00 zł.

W IV kwartale 2020 roku rozstrzygnięto postępowania przetargowe i zawarto umowy na zakup zakup stołów i lamp operacyjnych, rtg do wersji 3d oraz do zdjęć przyłóżkowych oraz powtórzono nierozstrzygnięte zadania z wcześniejszych postepowań. Dokonano płatności za szereg dostaw do podpisanych w ostatnim czasie umów. W tym okresie dostarczono kolejną transzę sprzętu:

– aparat do fototerapii dynamicznej – 1 szt. za kwotę 28 080,00 zł

– zestaw urządzeń- 1 szt. za kwotę 166 309,20 zł

– Aparat RTG do wersji 3D za kwotę 299 000,00 zł

– lampa operacyjna-6 szt., stół operacyjny- 6 szt. za kwotę 3 847 759,20 zł

– Videokolposkop z funkcją archiwizacji obrazu – 2 szt. za kwotę 149 435,28 zł

– Cyfrowy aparat RTG – 1 szt. za kwotę 417 614,40 zł

– Videokolposkop z funkcją archiwizacji obrazu – 2szt.  za kwotę 149 435,28 zł

– Zestaw urządzeń do FESS z pompą i shaverem,rekonstrukcji oczodołu, żuchwy, sialoendoskopii,artroskopii stawu skr.-żuch.,chirurgii ortognatycznej -1 kpl. – dla potrzeb Bloku Operacyjnego za kwotę 566 291,15 zł

– Tor wizyjny – 1 szt. za kwotę 474 668,45 zł

– Polisomnograf-2 szt. za kwotę 109 959,98 zł

W ramach działań info-promo wyemitowano spoty radiowe informujące o realizacji projektu oraz zakupiono i zawieszono tablicę pamiątkową.

Podsumowanie realizacji Projektu:

Projekt zakończył się z dniem 30 listopada 2020 roku.

Poniesiono wydatki:

Ogółem 24 896 577,53 zł, w tym:

Kwalifikowalne 24 850 191,53 zł

Dofinansowanie 21 122 662,80 zł

17 marca 2021 roku Instytucja Pośrednicząca zatwierdziła końcowy Wniosek o Płatność. Okres trwałości projektu rozpoczął się 24 marca 2021 roku i będzie trwał przez 5 lat.

Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny składa serdeczne podziękowania Ministerstwu Zdrowia za owocną współpracę oraz pomoc w realizacji Projektu zwłaszcza w tak trudnym dla wszystkich czasie pandemii.